Dagbog dag 5

Rally Monte Carlo Historique 2018

Dagbog dag 5 - mandag den 5. februar

Kl 08.02

Så kom vi igang med mandagen ❄️❄️🚗💨💨

Vejret byder på lidt sne/regn blandet med opholdsvejr. Det betyder noget varierende underlag at køre på, så indtil videre kører vi på alm. vinterdæk.

Efter søndagens udfordringer med strafpoint i den lidt for høje ende, så har Lars og Arne valgt at gå tilbage til udgangspunktet fra lørdag. Ikke flere kalkulationer til ændring af tider. De kører igen 100% efter rutebog og instrumenter.

Indtil videre har Lars og Arne kørt ZR7 og ZR8 i dag 🚗💨💨💨

På ZR7 blev de desværre fanget i en lille kø, da en anden deltager var kørt fast i sneen. De kunne ikke komme forbi og det gav godt et halv minuts forsinkelse ØV. 🚗💨💨

ZR8 gik til gengæld fremragende 😊😊 her kørte det hele rigtig fornuftigt og de kom igennem med 50 strafpoint. Hvilket betød et hop på ca. 20 placeringer i den gode retning. Det lunede 😊

I skrivende stund holder serviceteamet klar service inden ZR 9.

Ha en god eftermiddag 🚗💨💨

Kl 15.32

Dagens opdatering fra Vivi

Efter søndagens udfordringer med strafpoint i den lidt for høje ende, så har Lars og Arne valgt at gå tilbage til udgangspunktet fra lørdag. Ikke flere kalkulationer til ændring af tider. De kører igen 100% efter rutebog og instrumenter.

Da Lars og Arne startede ud på ZR7 var de ved godt mod – bilen kører super. De bliver desværre fanget af en lille kø, idet en anden deltager er kørt i lidt sne og kan ikke komme fri. ”Det koster os måske 40 sekunder”, fortæller Arne. ”Det var selvfølgelig ærgerligt, men det så vi ikke som noget problem – vi kunne leve med det. Vi var stadig være med i top30”.

 

Så kører Lars og Arne de to næste – ZR8 og ZR9 og det gik fantastisk. Det hele spillede og de følte virkelig, at de var med. ZR8 gik så godt, at de kom igennem med 50 strafpoint. Hvilket betød et hop på ca. 20 placeringer i den gode retning. Det lunede.

 

Humøret var højt og fornemmelsen for de sidste 2 prøver var gode.

ZR9 gik rigtig fornuftigt - Lars og Arne fik 80 strafpoint og rykkede ind i top 50.

 

ZR10 gik det så galt som det kunne.

Lars og Arne kører med mellemhastighed, hvilket betyder, at de kører med én gennemsnitshastighed og andre kører med en højere gennemsnitshastighed og endnu en gruppe kører med lavere gennemsnitshastighed.

Lars og Arne kører som ca. nr. 14 i deres gruppe og kommer til at køre efter de dårligste af dem der kører høj hastighed. De dårligste er faldet ned og kører blandt mellem hastighedskørerne.

Ca. 200 meter inde på ZR10 kommer de til at ligge bag en ældre herre, som er faldet ned fra højhastighedsgruppen. Han kører meget langsomt. ”Måske han har problemer”, fortæller Arne. ”Det er vi egentlig ligeglad med, vi vil bare uden om! Og det kan vi ikke. Der er ikke plads og han forsøger overhovedet ikke at lade dem komme forbi”.

Lars og Arne ligger lige efter ham, så kommer endnu en bil og endnu en bil og endnu en, til der er 5-6 biler efter ham, som ikke kan komme uden om. Han ødelægger det for så mange andre deltagere. Kenneth og Otto bliver også ramt af, at han ikke flytter sig. De kører meget langt efter ham og det koster så mange strafpoint, så topplaceringen er væk.

Nogle af de ramte deltager har været ved løbsledelsen og flere var ovre og sagde et par borgerlige ord til den formastelige kører. Men det nytter intet.

3-4 måneders forberedelser er skudt i sænk.

Lars og Arne har brugt lidt tid på at komme videre – skulle de stoppe, fordi det nu kunne være lige meget eller skulle de fortsætte. Lars og Arne har besluttet at fortsætte og så køre gode tider hjem i morgen. Bare for at bevise, at de godt kan!!

De slutter dagen af med lidt mad og gravøl! Og så starter de for dem relativt tidligt i morgen som skal blive en god dag.

Kl 15.32

Kl 10.58

Kl 19.33

Så var der lige lidt tid til sen frokost i La Motte inden de sidste 2 prøver ZR9 og 10.

Humøret var højt og fornemmelsen for de sidste 2 prøver var gode 🚗💨💨😊

ZR9 gik rigtig fornuftigt - Lars og Arne fik 80 strafpoint og rykkede ind i top 50 👍🏻🇩🇰🚗💨💨

ZR10 slukkede desværre for alvor for en god placering for den bette røde 🚗💨💨 🤕🤕 En anden deltager, som ikke umiddelbart hørte hjemme i et løb som dette, spærrede ganske enkelt vejen for 4 biler over en lang strækning og ville ikke lukke igennem. Der sad Lars og Arne desværre mellem de 4 og kunne intet stille op. Det kostede så frygtelig mange strafpoint, at vi i skrivende stund er rykket ned på en placering omkring 170-180 ØV ØV ØV - Det er s.. næsten ikke til at bære 🙁🙁